Prova-På Fonden
Ett stöd till barn i Skåne som lever i fattiga förhållanden

Prova På Fonden startades av KFUM Lundabygdens Prova På IF och med hjälp av KFUM Syd samt Lokaltidningen är meningen med fonden att samla in medel och resurser till behövande familjer vars barn sysslar med idrottsaktiviteter.

Idén med fonden växte fram under sommaren 2012 när vi, i kontakt med föräldrar och lärare, fick reda på att det fanns flera barn som hade kunnat delta i våra Sportcamps. Problemet var saknaden av ekonomiskt utrymme för dem att delta.

Efter att ha medverkat på Västerdagen och Kalaset på norr fick vi tydliga signaler om att detta kan vara rätt väg att gå. För att utöka möjligheterna att delta i Skånska föreningars aktiviteter.

Detta är ett led i föreningens utveckling som visar på att ta ett större socialt ansvar för barnen.

Kent Persson                                                   Bertil Raalas
Ordförande                                                      Initiativtagare
040 - 534065040 - 534065                                                    0705-715676

Ansök om medel från Prova-På Fonden!

Bidra till Prova-På Fonden!

Här hittar du Prova-På Fondens stadgar!