Fotboll - Hem
Om VIF Fotboll
En klubb för alla
Sedan 2011 har Värpinge IF haft fotbollsverksamhet och i början av 2012 blev man officiellt en fotbollsförening i Sverige.
Målet i Värpinge IF och dess fotbollsverksamhet är att deltagarna ska lära sig grunderna och meningen med fotboll.

Finna lagandan, en tillhörighet, en möjlighet och att kunna utvecklas i ett lag där alla ska känna sig välkomna. Att verkligen svetsa sig samman och lära sig fotboll. Utan att känna några större prestationskrav och likt våra andra föreningar är det viktigt att deltagarna ska känna sig välkomna innan, under, efter våra träningar och matcher.

Riktlinjer för föräldrar
Fotbollen i Värpinge IF

- Låt föreningens utbildade ledare och tränare ansvara för planering och genomförande av träning samt laguttagning och coachning vid match. Förälders inblandning väcker förvirring hos spelare.
- Låt barnen bestämma om de vill träna eller göra något annat än fotboll
- Kritisera inte - utan ge positiv kritik.
- Uppmuntra alla spelare – inte bara din son/dotter.
- Fråga barnen om träningen/matchen var kul och spännande. Fråga ALDRIG efter matchresultatet
- Håll dig lugn vid sidlinjen. Låt barnen spela.
- Uppehåll dig längs ena sidlinjen. Med avstånd till ledare och spelare

KOM IHÅG - Det är ditt barn som spelar fotboll och inte du