Värpinge IF, Lunds främsta från västra!!
Lagloggan

Värpinge IF är en förening som grundades 2005 av Bertil och Monica Raalas då de tyckte det behövdes ett sportalternativ på västra sidan av Lund. 17 år senare är VIF starkare än någonsin med medlemmar genom alla dess branscher!

Värpinge innefattar fotboll, zumba och basket samt parkour. Den största grenen är vår fotboll där flera hundra barn och ungdomar har roligt tillsammans och jobbar för att utvecklas tillsammans med våra lagledare som är en otroligt viktig del inom vår organisation. Med flera lag inom herr-och-damsidan har vi ett otroligt stort utbud. Det går ända från A-laget i herrfotboll som debuterar 2023 i Division 6 till Bollskolan med barn födda 2017/18 och allt emellan det.

Zumba är en av våra största grenar också! Den klassiska dansstilen är otroligt bra träning och är riktigt roligt att utöva. Med ett härligt gäng som dansar vid ens sida är det ett bra val för den som vill ha roligt medans de tränar.

Parkoursidan är även det väldigt roligt och i min ädla åsikt väldigt coolt! Parkour innebär att ta sig runt i sin miljö utan fysiska hinder på ett snabbt och effektivt sätt. Även den grenen har blivit en stor del av Värpinge IF.

Vid skrivande stund är basketsidan vilande.

Sammanfattning? Värpinge IF erbjuder ett stort utbud av sporter och aktiviteter för både barn och vuxna. Från fotbollen och dess lagarbete till Zumba och dess frihet och till Parkour och dess coola natur i saknad av bättre ord. Finns så många möjligheter och om du är intresserad av att gå med i en av Lunds största föreningar, gå till sidan du är mest intresserad av. Kontaktuppgifter borde finnas där.

Vi hörs!

Malte Arfwidsson