Vår vision för framtiden!

Vi i Värpinge IF har alltid en plan.

Det har varit en del av att vi har blivit så fyllda med succé som vi har blivit. Vi har på 17 år gått och blivit en av Lunds största idrottsföreningar. Influensen som vi har på grund av det måste vi också ta vara på. Det finns 3 nyckelord för framtiden som jag kommer ta upp här och förklara och hoppfullt hjälpa dig, läsaren, förstå visionen vi har för Värpinge.

HÅLLBARHET:

En av de viktigaste punkterna är hållbarheten av vår förening. Att denna klubben ska vara ett långt tag till. Detta kan inkludera, men är inte begränsat till: Finansiella metoder såsom sponsorer och bidrag (se Sätt att stötta oss!) och just dig som är medlem i Värpinge IF. Utan medlemmar hade vi inte kunnat ha en förening såsom denna, så ett stort tack till er. Ett stort tack till alla ideella arbetare bakom och på scenerna som hjälper oss driva detta framåt.

INKLUSIVITET:

Vi i Värpinge IF siktar på att bygga en trygg plats att vara på. Att alla ska få vara med oavsett vad. Detta är en grundprincip för oss och det tas inte lätt så att säga. Detta är något vi strävar efter att bibehålla först av allt men även utveckla inom de kommande åren. Det kommer komma till nya lag för både pojkar och flickor och mer möjligheter att testa på och bli en del av denna familjen, denna föreningen som är Värpinge IF.

UTVECKLING:
Vår utveckling för både nu och för framtiden går alltid som ett rullande tåg framåt. För några månader sedan samarbetade vi med Fotbollstränarlinjen i Eslöv och tog in ledare för både ungdomslag men även A-laget. För ett år sedan ungefär fick vi tillstånd av kommunen att lägga konstgräs på Fågelvallen. Dessa är exempel på vår utveckling bara de senaste åren eller månaderna och det finns mycket mer vi har planerat och som vi lägger vår hjärta och själ in i! :)